مقالات

آنتی اکسیدانت- داروخانه دکتر راهنما

آنتی اکسیدانت ها MDPI

کلاژن هیدرولیز شده (HC) پروتئینی است که می تواند به آسانی در پلاسمای انسانی جذب شود، آنتی اکسیدانت است و بخاطر وزن مولکولی پایین، سازگاری زیستی خوب آن، تجزیه پذیری آسان و استعداد پادتنی ضعیف بطور وسیعی در صنایع غذایی فرا سودمند بکار می رود.

آنتی اکسیدانت ها MDPI

مصرف موضعی و خوراکی آن در طی تحقیقات انجام شده توسط داروسازان مشخص شد که دارای خواص مرطوب کنندگی (آبرسانی) لیفتینگ (افزایش قوام و خاصیت کشسانی پوست) و ضد لک می باشد.

جذب خوراکی کلاژن هیدرولیز شده رشد فیبروبلاستها را افزایش داده و تولید تیپ 1 کلاژن را در درمیس تحریک می کند. توانایی آنتی اکسیدانتی کلاژن هیدرولیز شده بدلیل وجود آمینواسیدهای آب گریز در پپتیدها می باشد.

پوست را صاف و نرمتر می کند. جذب روزانه کلاژن هیدرولیز شده سطوح متالوپروتئیناز ماتریکس را که مسئول تجزیه کلاژن است کاهش می دهد.

آنتی اکسیدانت - دارو

پوست یک سد دفاعی مهم بدن است که در برابر فاکتورهای محیطی مانند مواجهه با نور، گرد و خاک و حملات باکتریال از پوست محافظت می کند.اگر لیپیدهای پوست بوسیله پاک کننده ها از بین بروند پوست دچار خشکی می گردد، پیری پوست نتیجه ترکیب دو اثر درونی و بیرونی است درونی شامل فاکتورهای توارثی وابسته به سن است، در حالیکه پیری محیطی نتیجه فاکتورهای بیرونی مانند مواجه با نور آفتاب (UVB و UVA) می باشد.

محصولات کلاژن از منابع دریایی مانند آلگا (جلبک دریایی) ماهی، مرغ و خوک استخراج می شود. UV به سه منطقه بسته به طول موج تقسیم می شود.

(180-315) UVB (315_400)UVA و UVC با طول موج کمتر از 280 نانومتر مواجه مستمر با UVB باعث ایجاد پیری پوست و چروک می شود.

اثرات کلاژن هیدرولیز شده بر روی ملاسما:

بر روی 62 زن سالم داوطلب با ملاسما آزمایش به عمل آمد. هر روز با صبحانه 10 گرم کلاژن به مدت 60 روز داده شد نتایج کاهش رنگدانه و ایجاد پوستی روشن تر بعد از مصرف خوراکی مکمل بود که به خاطر فعالیت آنتی اکسیدانتی و مهارکننده تیروزیناز می باشد و ثابت شده که مصرف دی پپتیدهای کلاژن به شکل Gly_pro و pro_Hyp تشکیل چروک ناشی از UVB را کاهش داده و آبرسانی پوست را افزایش می دهد.

داروخانه دکتر راهنما ، در زمینه ی مراقبت از پوست و مو، شوینده، ضد چروک ها، مرطوب کننده و … فعالیت دارد که می توانید جهت سفارش اقدام کنید.

مقالات مرتبط :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من