مقالات

مکمل اکتی ناتال - دکتر الهه راهنما

مکمل اکتی ناتال

همانطور که می دانید در دوره بارداری همه نیازهای جنین از طریق خون مادر تامین میشود پس حجم خون مادر باردار افزایش می یابد تا مواد معدنی و املاح مورد نیاز بدن جنین به راحتی به او انتقال پیدا کند.

مکمل اکتی ناتال برای دوره پیش بارداری، بارداری و شیردهی تهیه شده است که همه مواد مورد نیاز بدن مادر از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را دارد.

این مکمل باید در کنار غذا مصرف شود تا هم نیازهای بدن مادر تامین شود و هم جنین از این مواد استفاده نماید. این ریزمغذی ها شامل ویتامین های محلول در آب و چربی، کلسیم، مس، فولیک اسید، منیزیم، منگنز، نیاسین، آهن، کروم و … می باشد.

مکمل اکتی ناتال- خانم ها

ترکیبات مکمل اکتی ناتال:

ویتامین A

این ویتامین محلول در چربی است و برای رشد سلولهای بینایی نقش دارد. همچنین برای تنظیم فشار خون، سلامت قلب و عروق، مقابله علیه عفونتها و سلامت پوست و مو لازم است. ویتامین A در تکامل دستگاه تنفسی نوزاد نقش دارد.

این ویتامین در سه ماهه دوم بیشتر مورد نیاز است. در مکمل اکتی ناتال 400 واحد بین المللی از ویتامین A وجود دارد که یک حد مطمئن از این ویتامین است زیرا این ویتامین به دلیل محلول در چربی بودن افزایش آن در بدن نیز خطراتی را به دنبال خواهد داشت.

ویتامین C

این ویتامین محلول در آب بوده و از آنتی اکسیدان های قوی است و در خنثی نمودن اثر رادیکالهای آزاد بدن کمک زیادی می کند.

این ویتامین همچنین کمک به جذب آهن می نماید و برای پیشگیری از کم خونی در مادر و جنین جلوگیری می کند. در مکمل اکتی ناتال 120 میلی گرم از این ویتامین وجود دارد.

ویتامین E

این ویتامین محلول در چربی است و از آسیبهای عروقی جنین و مادر جلوگیری میکند و به دلیل داشتن خاصیت ضد انعقادی از لخته شدن خون در رگها جلوگیری می کند.

کمبود ویتامین E در مادر خطر مبتلا شدن نوزاد به آسم نوزادی را 5 برابر افزایش میدهد. آسیب به شبکیه نوزاد و ضعف عضلات هم از کمبود این ویتامین ناشی می شود.

مکمل اکتی ناتال - مادران باردار

ویتامین گروه B

این دسته از ویتامین ها هم محلول در آب بوده و به کاهش تهوع در دوران بارداری کمک می کنند. همین طور این ویتامینها موجب جذب بهتر آهن می شود و خون سازی را تسهیل می کند. همچنین حالت تهوع مادر در بارداری با مصرف این ویتامین ها کاهش پیدا می کند.

اسید فولیک

نام دیگر اسید فولیک ویتامین B9 است که موجب خونرسانی و سلامت سلولهای عصبی بدن می شود و مصرف آن در مادر باردار موجب می شود که نوزاد از بیماریهای قلبی و عروقی حفظ شود. مکمل اکتی ناتال 800 میکروگرم از این ماده دارد که از اختلالات جسمی و ذهنی و کم خونی نوزاد جلوگیری می کند.

ویتامین D3

این ویتامین هم محلول در چربی است و از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند. اگر بدن مادر دچار کمبود این ویتامین باشد تراکم استخوان هایش کاهش یافته و در سنین بالاتر منجر به پوکی استخوان خواهد شد. مکمل اکتی ناتال 600 واحد بین المللی از ویتامین D دارد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله کرم های ضدآفتاب الارو را از دست ندهید. 

مکمل اکتی ناتال - قرص

ویتامین K

این ویتامین برای کنترل انعقاد خون لازم است و در کنترل هپاتیت بارداری عامل مثبتی می باشد. همین طور از پوکی استخوان ناشی از بارداری جلوگیری می کند.

مکمل اکتی ناتال 180 میلی گرم از این ویتامین دارد که باعث می شود رشد اسکلتی نوزاد به درستی صورت گیرد و از خونریزی های داخلی در نوزاد پیشگیری می کند.

بیوتین

این ویتامین باعث می شود متابولیسم گلوکز و کربوهیدرات بیشتر گردد. موجب پیشگیری از ریزش مو در بارداری، کنترل وزن، کاهش اشتها و جلوگیری از افسردگی بارداری می شود.

تجزیه بیوتین خصوصا در اواخر بارداری افزایش پیدا می کند و مقدارش در بدن کم می شود. مکمل اکتی ناتال 50 میکروگرم از این ماده را دارد.

مقدار مصرف مکمل اکتی ناتال :

روزانه یکعدد قرص به همراه وعده غذایی ناهار یا شام و با یک لیوان آب میل شود.

مقالات مرتبط :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من